Přeskočit obsah a dostat se k menu

Kymco Quannon 125 (2007)




Kymco Quannon


  Čas puberťákům přeje a oni mají zase o něco větší nabídku na vybírání první „velké“ motorky. Kwang Yang Motorcycle Corporation – zkráceně Kymco - je už v Evropě na trhu nějakej pátek. Tato giga výrobna zaměřující se na skútry a čtyřkolky obohatila svou nabídku o tuhle malorážku a s ní chtěla rozčeřit zdejší poměrně klidné vody. Quannon se představil už na podzim 2006 v Intermotu a byl považován za budoucího soupeře, evergreena třídy, malého CeBRa. Už při prvním pohledu na stroj je jasný, že se tchajwanští designéři inspirovali u pana Hondy, ale byli tak mazaní, že si dali pozor na věci, který u CBR čelily mnoha kritik. A výsledek? Na oko dosti podobná mašina s robustní stavbou, pořádnými papučemi a se zrcátkama na masce. Je „Kanón“ opravdu připraven na boj s konkurencí?

Kymco Quannon


Ukaž co umíš !   Nade mnou modrá obloha, slunko pere na rozpálený asfalt a já v kombinéze s helmou v ruce kráčím pro testovací bajk přes celý město. Lidi si na mě prstem ukazují a přiblble si ťukaj na čelo, jako bych byl nějaký návštěvník ze země OZ. Jenže ti asi neví, že si za pár okamžiků dopřeji pořádnou dávku poznávání a zábavy v sedle této novinky.

Kymco Quannon


 Při prvním styku s Kanónem jsem si nemohl nevšimnout obrovských balónů, ale hrubý vzorek pneumatik mne trochu překvapil a já si říkal, jestli třeba nezaměnili kola s endurem. Předek 110/70 a zadek 140/70. Ty jsou osazeny na 17 palcových kolech z lehké slitiny.

Kymco Quannon Kymco Quannon



Kymco Quannon Kymco Quannon

 Celkový design je ostrý a rozhodně zaujme dnešní mládež. Motorky o objemu 125 kubíků jsou jak dělaný na klikaté cesty, takže místo testování bylo od prvopočátku jasný. Trať Ecce Homo se na nás už z dálky křenila a s těmi nejlepšími podmínkami očekávala náš příjezd.

Kymco Quannon Kymco Quannon

 Pomalu poznávám stroj už při cestě na šternberskou trať. Po pár ujetých kilometrech si všímám všech možných detailů. Moderní kokpit Kymca nabízí bikerovi vcelku velkou škálu informací. Šikovná kombinovaná přístrojovka LCD displeje a analogového otáčkoměru informuje například o stavu paliva, kilometrech řidičem měřeného úseku, či pojmu o čase. Zrcátka jsou vkusná, bezpečná a hlavně přidělaná na masce- to se nám líbí:- ))

Kymco Quannon


 Dají se také jednoduše sklopit, což je konkrétně u mě v garáži hodně praktická věc. Posez mi s mou výškou 175cm naprosto vyhovoval, je celkem pohodlný a nenáročný na ruce. Pokud se vysoký člověk nevlezl na malou CBR, tak tady problém určitě nebude. Za plexištít se dá krásně schovat a hlavně jsem měl pocit, že řídím fakt něco velkého. Ten pocit mi hned vyprchal při vytočení motoru. Jeho zátah je celým spektrem otáčkoměru na můj vkus až moc lineární. Neměl jsem ale čekat zázraky. Tento vzduchem chlazený čtyřventilový jednoválec vlastní výroby o výkonu 8,3 kW se moc flákat nemůže, když má za úkol táhnout 141 kilogramů suché váhy.

Kymco Quannon


„ Kanón je modla i některých z nás:- )) „


 Rychlosti jdou krátce za sebou, ale končí u pětky. Šestý převodový stupeň zde chybí jako sůl. Škoda, motoru by se moc ulevilo a zároveň by pubescenti něco málo ušetřili na spotřebě. Ta mimochodem činila v našem testování 4,5 litrů na sto. Nádrž pobere 12 litrů naturalu a tím zaručí moc pěkný dojezd. Za zmínku stojí i to, že testovací kus byl v testu vybaven o zub menším předním řetězovým kolečkem, takže měla o špetku víc síly ve spodku. I s takhle upravenou řetězovkou mi nejvíc LCD displej ukazoval hodnotu 120 km/h. Cestovní rychlost je ideální předpisových devadesát. Na otáčkoměru začíná red-line už v 8 tis. ot., ale motorka ještě chce a dává najevo, že tam hranice ještě není. Abych nebrzdil provoz, tak hold musím ručičku držet v červeným. Teď ale pryč od nudné přeplněné silnice na trať s minimálním provozem.

Kymco Quannon


 Najíždím před startovací věž a rozhodně nehodlám Kanóna šetřit. Tři dva jedna, jedůůů! Cítím dření stupaček o asfalt a vypadá to, že se papuče zahřáli. Motorku sklápím jedna báseň a jsem moc překvapen, jakou stabilitu má i v těch nejvyšších náklonech. Pneumatiky vše bez problémů pobírají a za celý testování ani jednou nezklamaly.

Kymco Quannon


 Podvozek se klukům z Tchaiwanu povedl na jedničku. Rám držel jak přibitej a v zatáčkách nedovolil ani náznak sebemenšího kroucení. Přední odpružení je nastaveno jako kompromis pro běžnou jízdu na našich cestách a jízdou sportovnějšího rázu. Z čeho jsem byl fakt na větvi, je přední dvoupístková brzda, kterou jsem musel doslova přemlouvat velkým tlakem na páčku. V tomto vidím velké mínus mašiny. Zapomeňte na jízdu po předním, prostě to nejde.

Kymco Quannon


 Dojedu na konec tratě a kontroluji stav. Pneumatiky krásně zahřáté, šroubky ze spodu stupaček jsou téměr celé ohoblované a co horší, výfuk taky trochu podřený. Ten je bohužel vyveden moc nízko a tak se asi budoucí sportovněji založení majitelé nevyhnou konfliktu výfuku s asfaltkou.

Kymco Quannon


 Začíná mě bolet levá ruka z příliš tuhé spojky, ta je opravdu jak dělaná pro kulturisty a ke konci už občas kopu kvalty bez spojky. S motorkou je celkově sranda a je třeba s ní vyrážet na zakroucené okrsky, aby ta sranda byla co největší, protože tam se cítí jako štika ve vodě.

Kymco Quannon


A pohádky je konec !  Tento bike s klidnou duší doporučuji i něžnému pohlaví na nabírání prvních motoristických krůčků. Lidé obdarováni větší výškou se na Kymco krásně vlezou a díky širokým plastům budou i dobře chráněni. Quannon to letos bude mít hodně těžký, protože se na trh dostal nový bojovník s názvem Yamaha YZF-R125 a cenou 94 400,- . Honda CBR slevila na moc pěkných 79 900 korun a Kymco s loňskou nabídkou 76 500,- by měl také trošku slevit, aby byl pořádně konkurenceschopný. S vybíráním nové první „velké“ motorky budou mít synáčci a dcerušky velké starosti, ale ač to není značka s tak velkou imige jako konkurenční Yamaha či Honda, tak do této motorky bych se rozhodně nebál jít.



text: Jiří „Pavouk“ Pavoni
foto: Ota Lehnert


PLUSY MOTORKY
Rieju
MÍNUSY MOTORKY
Rieju
  • - chybí 4 koně
  • - absence šestky
  • - tuhá spojka
  • - přední brzda
  • - horší zpracování
PODĚKOVÁNÍ SPOLEČNOSTI KYMCO ZA ZAPŮJČENÍ MOTOCYKLU !!!



Video



 Další fotky



Kymco Quannon

Kymco Quannon

Kymco Quannon

Kymco Quannon

Kymco Quannon



Copyright 2007 Torm.
Copyright © 2004-2008 Torm. Kód a originální design vytvořil Whitwa. Edited & Admin TORM Webhosting by Design-pr-.cz